Trafik sıkışıklığının İstanbul’a maliyeti ortaya çıktı: Zarar çok büyük

İstanbul’da Trafik Sıkışıklığı Yıllık 6-7 Milyar Dolar Maliyete Neden Oluyor

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selim Dündar, mega kentteki trafik sıkışıklığının yıllık maliyetinin yaklaşık 6-7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Dündar, “Karayolu Güvenliği Günü ve Trafik Haftası” dolayısıyla yaptığı açıklamada, İstanbul trafiğinin talebi aşan taşıt sayısı nedeniyle tıkandığını vurguladı.

Trafik sıkışıklığının temel sebeplerinden birinin hatalı park, şerit ihlalleri ve manevralar olduğunu belirten Doç. Dr. Dündar, “İstanbul’da olsun başka herhangi bir bölgede olsun bir sıkışıklık yaşıyorsak, bunun temel sebebi aslında trafikte yollarımızın belli bir kapasitesinin olması. Bu kapasitenin üzerinde araç talebi olduğunda trafik sıkışmaya başlıyor ve taşıt sayısı arttıkça sıkışıklığın şiddeti de artıyor” dedi.

Dündar ayrıca, trafik ihlalleri, hatalı parklar ve manevralar ile şerit değişikliklerinin sıkışıklığı artırdığını vurgulayarak, trafik sıkışıklığının çok boyutlu bir ekonomik kayıp olduğunun altını çizdi. Yakıt ücreti, araç yıpranması, çevre kirliliği, kaza riski ve psikolojik etkilerin de trafik maliyetlerini artıran unsurlar olduğunu belirtti.

Geçen yıl yapılan uluslararası bir araştırmada, İstanbul’un trafik yoğunluğunun dünyada ilk sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, “İstanbul’da yaşayan bir kişi trafikte 1 yılda 105 saatini fazladan geçiriyor. Bu sürenin farklı aktivitelerde değerlendirilerek ekonomiye olumlu katkı sağlanabileceğini” ifade etti.

Çözüm Altyapıyı Büyütmek Değil, Talebi Yönetmek

İstanbul’da trafik yoğunluğunu azaltmanın sadece yeni yollar açmakla mümkün olmayacağını belirten Dündar, altyapının geliştirilmesinin sorunu ötelediğini vurguladı. Dündar, çözümün talebi yönetmek için çeşitli uygulamalar yapmakta olduğunu belirtti.

İstanbul’da çalışma saatlerinin düzenlenmesinin çözüme katkı sağlayabileceğini dile getiren Dündar, özel araç kullanım oranının düşürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca, toplu taşımanın kullanımını teşvik etmek için hizmet düzeyinin arttırılması gerektiğine işaret etti. Bisiklet ve skuter gibi mikromobilite araçlarının teşvik edilmesi ve trafik ışıklarının daha etkin bir şekilde ayarlanmasıyla şehir içi sıkışıklığın azaltılabileceğini belirtti.

Related Posts

Kırmızı gül fiyatları neden yükseldi?

Anneler Günü yaklaşırken çiçekçilerin ve online satış platformlarının en çok talep gören ürünü yine kırmızı gül oldu. Ancak bu yıl kırmızı gül fiyatları tüketiciyi şaşırtacak seviyelere ulaştı. İnternetteki bazı çiçek sitelerinde 11 adet gülden …

İngiltere’de hizmet sektörü aktivitesi nisanda, Ekim 2023’ten beri ilk kez düşüş gösterdi

İngiltere’de hizmet sektörü aktivitesi nisanda, Ekim 2023’ten beri ilk kez düşüş gösterdi

Şimşek, Endonezyalı mevkidaşı ile görüştü

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Endonezya Maliye Bakanı Sri Mulyani Indrawati ile bir araya geldi.

Papa Francis’in arabası artık Filistinli çocukların hizmetinde

Araç, insani bir felaketin ortasında çocuklara temel sağlık hizmeti sağlayacak bir tıbbi araca dönüştürülecek. Papa Francis’in, Katolik Kilisesi’nin başında bulunduğu 12 yıl boyunca, Ukrayna’dan Kafkasya’ya, Ortadoğu’dan Afrika’ya kadar dünyanın dört …

New York borsası düşüşle açıldı (5 Mayıs 2025)

Açılışta Dow Jones endeksi 200 puanın üzerinde değer kaybetti ve yüzde 0,53 azalarak 41.099,43 puana geriledi. S&P 500 endeksi yüzde 0,75 azalışla 5.643,90 puana ve Nasdaq endeksi yüzde 0,82 kayıpla 17.830,18 puana indi. Trump yönetiminin …

Endonezya’da 1997’den beri en düşük işsizlik oranı

Endonezya’da 2025 yılının mart çeyreğinde işsizlik oranı yüzde 4,76’ya gerileyerek son 28 yılın en düşük seviyesine ulaştı. Bu oran, 2024’ün aynı döneminde yüzde 4,82 olarak kaydedilmişti. Böylelikle ülke, 1997’den bu yana en düşük işsizlik oranını …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir