Trafik sıkışıklığının İstanbul’a maliyeti ortaya çıktı: Zarar çok büyük

İstanbul’da Trafik Sıkışıklığı Yıllık 6-7 Milyar Dolar Maliyete Neden Oluyor

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selim Dündar, mega kentteki trafik sıkışıklığının yıllık maliyetinin yaklaşık 6-7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Dündar, “Karayolu Güvenliği Günü ve Trafik Haftası” dolayısıyla yaptığı açıklamada, İstanbul trafiğinin talebi aşan taşıt sayısı nedeniyle tıkandığını vurguladı.

Trafik sıkışıklığının temel sebeplerinden birinin hatalı park, şerit ihlalleri ve manevralar olduğunu belirten Doç. Dr. Dündar, “İstanbul’da olsun başka herhangi bir bölgede olsun bir sıkışıklık yaşıyorsak, bunun temel sebebi aslında trafikte yollarımızın belli bir kapasitesinin olması. Bu kapasitenin üzerinde araç talebi olduğunda trafik sıkışmaya başlıyor ve taşıt sayısı arttıkça sıkışıklığın şiddeti de artıyor” dedi.

Dündar ayrıca, trafik ihlalleri, hatalı parklar ve manevralar ile şerit değişikliklerinin sıkışıklığı artırdığını vurgulayarak, trafik sıkışıklığının çok boyutlu bir ekonomik kayıp olduğunun altını çizdi. Yakıt ücreti, araç yıpranması, çevre kirliliği, kaza riski ve psikolojik etkilerin de trafik maliyetlerini artıran unsurlar olduğunu belirtti.

Geçen yıl yapılan uluslararası bir araştırmada, İstanbul’un trafik yoğunluğunun dünyada ilk sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, “İstanbul’da yaşayan bir kişi trafikte 1 yılda 105 saatini fazladan geçiriyor. Bu sürenin farklı aktivitelerde değerlendirilerek ekonomiye olumlu katkı sağlanabileceğini” ifade etti.

Çözüm Altyapıyı Büyütmek Değil, Talebi Yönetmek

İstanbul’da trafik yoğunluğunu azaltmanın sadece yeni yollar açmakla mümkün olmayacağını belirten Dündar, altyapının geliştirilmesinin sorunu ötelediğini vurguladı. Dündar, çözümün talebi yönetmek için çeşitli uygulamalar yapmakta olduğunu belirtti.

İstanbul’da çalışma saatlerinin düzenlenmesinin çözüme katkı sağlayabileceğini dile getiren Dündar, özel araç kullanım oranının düşürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca, toplu taşımanın kullanımını teşvik etmek için hizmet düzeyinin arttırılması gerektiğine işaret etti. Bisiklet ve skuter gibi mikromobilite araçlarının teşvik edilmesi ve trafik ışıklarının daha etkin bir şekilde ayarlanmasıyla şehir içi sıkışıklığın azaltılabileceğini belirtti.

Related Posts

Bazı sanayi ürünleri ithalatı için tarife kontenjanı belirlendi

Bazı fermuar aksamları ve kimyasalların ithalatında tarife kontenjanı uygulanması kararlaştırıldı.

ABD’den ticaret ortaklarıyla yeni gümrük tarifesi açıklaması!

ABD Hazine Bakanı Bessent, ülkenin ticaret ortaklarıyla yürütülen gümrük tarifeleri görüşmelerinin daha önce 9 Temmuz olarak belirlenen son tarihten ABD İşçi Bayramı’nın kutlanacağı 1 Eylül’e kadar uzatılabileceğini söyledi.

Sigara park ve plajlarda yasaklanıyor! Resmi Gazete’de yayımlandı, cezası 6 bin 278 TL

Fransa sigaraya karşı önlemleri sertleştiriyor. Sigara tüketicilerinin alanlarını kısıtlamaya dönük yeni bir adım atıldı. Ülkenin Resmi Gazete’sinde yayımlanan yeni bir kararname ile kamuya açık alanlarda sigara yasağının kapsamını genişletildi …

Dolar, euro, altın, borsa… İşte bu hafta en çok kazandıran yatırım aracı

Hafta başında jeopolitik risklerin ateşkes haberleriyle sönümlenmesi sonucu altında sert düşüşler yaşandı. ABD Başkanı Trump’ın Fed Başkanı için alternatifleri olduğunu belirtmesiyle birlikte ise dolar son 3 yılın en düşük seviyesinde seyretti ancak TL’nin değer kaybından dolayı dolar/TL kurunda artışlar yaşandı. İşte bu haftanın yatırım araçlarının performansları…

EPKD yenilenebilir enerji maliyetini revize etti

Yenilenebilir Enerji Kaynaklarını Destekleme Mekanizması (YEKDEM) maliyeti EPDK tarafından revize edildi.

Kripto varlıklara 72 saat kuralı geldi: MASAK’tan yeni tebliğ

Kripto varlık transferlerine yeni sınırlamalar getirildi. Resmi Gazete’de yayımlanan MASAK Genel Tebliği ile platformlara 48 ila 72 saat bekleme süresi, işlem limiti ve açıklama zorunluluğu getirildi.