OpenAI’den ücretsiz kullanıcılara müjde: Deep Research artık herkesin erişimine açık! Peki nasıl kullanılır?

OpenAI’nin Yeni Sürümüyle Deep Research Artık Daha Hafif ve Geniş Erişilebilir

Yaklaşık iki ay önce OpenAI, internet üzerindeki devasa bilgi havuzunu tarayarak çok adımlı ve karmaşık araştırma görevlerini yerine getirebilen “Deep Research” (Derin Araştırma) adlı yapay zekâ aracını duyurmuştu. Bu araç, başlangıçta yalnızca üst düzey Pro kullanıcıları için hizmete sunulmuştu. Ancak daha sonra erişim genişletilerek ChatGPT Plus, Team, Edu ve Enterprise abonelik planlarını kullanan herkesin erişimine açıldı. Her plan için farklı aylık sınırlamalar belirlenmişti.

Yeni: Daha Hafif ve Herkese Açık Sürüm

OpenAI şimdi, bu gelişmiş aracın daha hafif ve erişimi kolaylaştırılmış bir versiyonunu tanıttı. “Deep Research Light” adını taşıyan bu yeni sürüm, özellikle ücretsiz kullanıcıları hedefliyor ve hemen kullanıma hazır durumda.

Deep Research (Derin Araştırma) Nedir?

Orijinal Deep Research, bir dijital araştırma uzmanı gibi davranarak yüzlerce çevrimiçi kaynağı tarar, elde ettiği bilgileri analiz eder ve kaynakça belirterek kapsamlı raporlar oluşturabilir. Karmaşık soruları anlayıp derinlemesine araştırma yapabilen bu sistem, özel olarak tarama ve veri işleme görevlerine odaklı o3 modeli kullanır.

Yeni hafif sürüm ise daha ekonomik olan o4-mini modeli üzerinden çalışır. Bu model, işlem maliyetini azaltır ve böylece kullanıcıların daha fazla araştırma görevi gerçekleştirmesine olanak tanır. OpenAI’ye göre, yanıtlar daha kısa olsa da yeni sürüm, orijinal aracın kalitesini ve içeriğin büyük bölümünü korur.

Hangi Kullanıcılar Erişebiliyor?

Bu hafif sürüm, mevcut Derin Araştırma aracıyla benzer sınırlamalara sahiptir ve şu anda ChatGPT Plus, Team ve Pro kullanıcıları için kullanıma sunulmuştur. Ancak en dikkat çekici gelişme, bu yeni versiyonun ücretsiz kullanıcılar için de hemen erişilebilir olmasıdır. Eğitim ve kurumsal kullanıcıların ise yakın gelecekte Team kullanıcıları seviyesinde erişim elde etmesi bekleniyor.

Derin Araştırma Özelliğinde Yapılan Geliştirmeler

OpenAI, Derin Araştırma (Deep Research) özelliğini lansmandan bu yana önemli ölçüde geliştirmiştir. Artık oluşturulan raporlar, kaynaklara ait alıntılar ve görsellerle sunulabilmektedir. Ayrıca, yüklenen dosyaları analiz etme ve bu dosyalara atıf yapma konusunda da daha başarılı hale gelinmiştir.

Sistem Kartı Yayınlandı

OpenAI, Derin Araştırma özelliğine ait resmi Sistem Kartını da duyurdu. Bu belgeye göre, Derin Araştırma OpenAI’nin “Hazırlık Çerçevesi”nde orta risk kategorisinde yer almaktadır.

ChatGPT’de Deep Research (Derin Araştırma) Nasıl Kullanılır?

Kullanıcılar, Derin Araştırma özelliğinden şu şekilde faydalanabilirler:

  • ChatGPT web platformuna giriş yapın. (Not: Özellik bu ayın sonuna doğru mobil ve masaüstü uygulamalara da gelecek.)

  • Sorduğunuz sorulara ek bağlam kazandırmak için dosya veya tablo yükleyin.

  • Araştırma süreci başladığında, yapılan işlemleri ve kullanılan kaynakları özetleyen bir yan panel ekranınıza gelir.

  • Derin araştırma işlemi, sorunun karmaşıklığına göre 5 ila 30 dakika sürebilir.

  • Rapor hazır olduğunda, size bir bildirim gönderilir.

Gelecekte Neler Var?

Şimdilik raporlar, sohbet içinde sade metin olarak sunulmaktadır. Ancak ilerleyen zamanlarda bu raporlara:

  • Yerleştirilmiş görseller,

  • Veri görselleştirmeleri,

  • Detaylı analitik sonuçlar

gibi zengin içerikler de eklenecektir. Ayrıca, gelecekte ChatGPT’nin kullanıcıların çıktılarını daha kişiselleştirilmiş ve isabetli hale getirebilmesi için özel veri kaynaklarıyla entegre çalışması planlanmaktadır.

Related Posts

Vivo X Fold 4 geliyor: Snapdragon 8 Gen 3 ile dikkat çekecek

Vivo’nun yeni katlanabilir amiral gemisi X Fold 4’ün bu yılın üçüncü çeyreğinde tanıtılması bekleniyor. Sızdırılan yeni bilgilere göre yeni model, Snapdragon 8 Gen 3 işlemciyle gelecek ve selefinden daha güçlü donanım özellikleri sunacak. Çin …

YouTube, video oynatıcısının tasarımını yenileyecek!

YouTube, 10 yıl sonra video oynatıcısında kapsamlı bir tasarım değişikliğine gidiyor. Dünyanın en büyük video paylaşım platformu, web sürümü için yeni video oynatıcısını devreye almaya başladı. Şu anda sınırlı sayıda kullanıcının test ettiği tasarım …

Google: AI Overviews aylık 1.5 milyar kullanıcıya ulaştı

Google, AI Overviews olarak adlandırılan yapay zeka destekli arama aracının aylık 1.5 milyar kullanıcıya ulaştığını duyurdu. Alphabet’in 2025 birinci çeyrek finansal sonuçlarıyla birlikte açıklanan bu veri, Google’ın arama teknolojilerinde yapay …

Google Chrome’a bir talip daha çıktı!

ABD Adalet Bakanlığı’nın Google’a karşı yürüttüğü tekel davası yeni bir evreye girerken; yapay zekalı arama motoru Perplexity, dikkat çeken bir açıklamayla gündeme geldi. Şirket yöneticilerinden Dmitry Shevelenko, Google’ın Chrome tarayıcısını …

PlayStation Plus’tan önümüzdeki ay 22 oyun birden ayrılacak

Sony’nin PlayStation Plus servisi, son günlerde daha çok oyuncuları hayal kırıklığına uğratacak haberlerle gündeme geliyor. Bildiğiniz gibi Sony geçtiğimiz hafta PlayStation Plus’ın Türkiye’deki abonelik ücretlerine ciddi bir zam yaptı. Öyle ki …

PlayStation Plus abonelerine kötü haber: 22 oyun veda ediyor!

Oyun fiyatlarının günden güne artmasıyla odağımızı aylık belirli bir ücret karşılığında çok sayıda oyunu oynamaya imkan veren abonelik servislerine çevirdik. PlayStation Plus, bu alanda öne çıkan mecraların başında geliyor diyebiliriz. Son olarak …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir