Henkel Ankaya’da 7 Milyon Euro’luk Yatırım Yaptı
Hürriyet’ten Aysel Alp’in haberine göre Henkel, Türkiye’deki tüketici markaları üretimini tek çatı altında toplamak için Ankara Elmadağ’daki fabrikasına 7 milyon Euro yatırım yaptı. Şirketin Ankara Fabrikası, Henkel’in dünya genelinde 33 fabrikası arasında dördüncü sırada yer alırken Avrupa’da ikinci ve Ortadoğu’da en büyük üretim tesisine dönüştü. Fabrikada toz ve likit deterjan, kozmetik ve sülfonasyon olmak üzere dört farklı üretim tesisi bulunmakta ve 200’den fazla çalışana istihdam sağlamaktadır.
Henkel Türkiye Genel Müdürü Güray Yıldız, fabrikada gerçekleştirilen bir grup gazeteci toplantısında, “Tesisleri tek çatı altında bir araya getirdik. Bu stratejik adım, Türkiye pazarındaki varlığımızı güçlendirmeye yönelik kararlılığımızı göstermektedir. Ankara’daki tesise son beş yılda yaptığımız 21 milyon Euro’luk yatırım da uzun vadeli stratejimizin bir parçasıdır” dedi.
Promosyon Stratejisi ve Tüketici Davranışları
Türk Henkel Tüketici Markaları Fabrikası Direktörü Özgür Dilmen gazetecilerin sorularını yanıtlarken, perakende sektöründeki gelişmeleri değerlendirdi. Yıldız, tüketicilerin yüksek enflasyon ortamında stok yaparak fiyat artışlarından korunma eğiliminde olduğunu ancak enflasyonun düşmesiyle birlikte stokların eritildiğini ve stoklama davranışının sona erdiğini belirtti.
Yıldız, firmaların geçen yılın ikinci yarısından itibaren stoklarını tüketerek yeniden üretime odaklandığını ve “Üretimde daha dengeli bir eğilim gözlüyoruz. Ancak promosyon faaliyetlerinde artış var. Durağan pazarı canlandırmanın yolu promosyonlardan geçiyor ve tüketiciler de bu promosyonlara olumlu yanıt veriyor” şeklinde konuştu.
Güray Yıldız ayrıca grup bünyesindeki Persil’in gelecek reklam kampanyalarında genç bir Türk futbolcuya yer vereceğini duyurdu.
Deterjan Ürünlerinde Ülke Farkları
Türkiye’de üretilen deterjanların Avrupa’dakilerden farklı olduğunu belirten Yıldız, “Çünkü formülasyonlar tüketici ihtiyaçlarına göre şekillenmektedir. Örneğin Polonya ve Macaristan’da yaygın olan şarap lekeleri, Türkiye’de yağ ve salça lekeleriyle karşılaştığımız için içeriğinde yağ çözücüler bulunmaktadır” açıklamasında bulundu. Türk tüketicilerin, çok miktarda deterjan kullanmanın çamaşırlarını daha temiz ve beyaz yapacağı düşüncesiyle hareket ettiğini belirten Yıldız, “Türkiye’de bir yıkamada 150 gram deterjan kullanılırken, Avrupa’da ise bu miktar 50 gramı geçmez” dedi.